رولبرینگ استیل و نسوز

رولبرینگ استیل و نسوز در مدل های متفاوتی طراحی و ساخته می شود. این رولیرنگ ها در صنایع به کار برده می شوند. هر گاه نیاز داشته باشیم که رولبرینگ بتواند درجه حرارت بالایی را تحمل کند از رولبرینگ استیل و نسوز استفاده می شود. این دمای بالا معمولا باعث سوختن سایر رولبرینگ های عادی می شود و ناچار هستیم در این شرایط از نوع خاص بلبرینگ ها که به نام نسوز شناخته می شود، استفاده کنیم.می توان رولبرینگ ها را در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی و تولید کرد تا بتواند پاسخگوی نیاز مشتریان در شرایط گوناگون باشد.

جنس رولبرینگ استیل و نسوز از ترکیب آلیاژهای خاص کروم و فولاد می باشد، به گونه ای که توانیی تحمل درجه حرارت بالا را داشته باشد. یکی از ویژگی ها که نشان دهنده کیفیت و اصالت رولبرینگ استیل و نسوز می باشد این است که در جای خود به خوبی قرار بگیرد و هیچ گونه اصطکاک، لقی و شلی نداشته باشد.

رولبرینگ استیل و نسوز دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدن می باشد. از این رولبرینگ ها می توان در محیط هایی که با مواد اسیدی سر و کار دارند استفاده کرد. رولبرینگ استیل و نسوز در صنایع مواد غذایی، پزشکی و دریایی به کار برده می شود.

مزایای استفاده از رولبرینگ استیل و نسوز

در برابر خوردگی و زنگ زدن مقاومت بالایی دارد.

دوام و عمر مفید بیشتری نسبت به سایر رولبرینگ ها دارد.

رولبرینگ استیل و نسوز قابل شستشو هستند و نیازی به روغن کاری ندارند.

برای جلوگیری از خوردگی نیازمند روغنکاری و یا گریس ندارد.

رولبرینگ استیل و نسوز بهداشتی بوده و در دصنایع دریایی و پزشکی به وفور استفاده می شوند.

استفاده از رولبرینگ استیل و نسوز هزینه های تولید را کاهش می دهد زیرا این نوع از بلبرینگ بعد از کار کردن در دمای بالا، خیلی سریع خنک می شود و موجب افزایش عمر مفید رولبرینگ می شود.

فرایند روانکاری در رولبرینگ استیل و نسوز که توانایی تحمل دمای بالا را دارند بر پایه گرافیک می باشد. به این صورت که یک لایه نازک بین غلطنده و قفسه ایجاد نموده و میزان اصطکاک را کاهش می دهد. از رولبرینگ استیل و نسوز در صنعت شیشه که نیاز به کوره های با دمای بسیار بالا می باشد، استفاده می شود.

یکی دیگر از کاربرد های رولبرینگ استیل و نسوز در کوره های پخت غذا در صنایع غذایی می باشد. در صنعت تولید پشم شیشه هم این نوع رولینگ به کار برده می شود.

عاملیت بهران و نماینده بیرینگ های SKF & FAG