علامتی که نشان می‌دهد باید بیرینگ خود را تعویض کنید

علامتی که نشان می‌دهد باید بیرینگ خود را تعویض کنید
انواع بیرینگ ممکن است با مشکلات خاص خود مواجه شوند. از موتورهای بزرگ تا بیرینگ های کوچک مشکلاتی دارند.
این مشکلات صاحبان صنایع را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند. در اینجا پنج علامت هشداری را برای شما شرح داده ایم. باید به آنها توجه کنید و نشان می دهند که ممکن است زمان تعویض بلبرینگ بیرینگ یاتاقان قبل از وقوع خرابی فرا رسیده باشد.

روانکاری
36درصد خرابی بیرینگ‌ها ناشی از مشکلات روانکاری است. استفاده از نوع یا مقدار نامناسب روان‌کننده می‌تواند منجر به خرابی بیرینگ شود. هنگامی که ذرات خارجی به انتهای پمپ گریس جهت روانکاری گیر کرده و وارد بیرینگ می‌شوند، آلودگی نیز می‌تواند در هنگام روانکاری مجدد رخ دهد.
اگر به دلیل عدم روانکاری خشک شده باشد یا گریس به دلیل روانکاری بیش از حد از آب‌بند نشت کرده باشد، این احتمال وجود دارد که آسیب قبلا وارد شده باشد. اضافه‌کردن گریس به بیرینگ که به دلیل روانکاری دچار مشکلاتی است ممکن است راه حل خوبی به نظر برسد.
اما در واقع، این فقط اصل مشکل را پنهان می‌کند. شما باید با استفاده از داده‌هایی مانند دما و لرزش، شدت مشکل بیرینگ را تعیین کنید. قبل از اینکه منجر به خرابی فاجعه بار شود، بیرینگ را تعویض کنید.

آلودگی
14 درصد دیگر از خرابی بیرینگ‌ها به دلیل آلودگی ایجاد می‌شود. ممکن است شست‌وشوهای با فشار بالا، گریس را امولسیون و آن را بی‌اثر کرده باشد. عاملی که منجر به تماس فلز با فلز و ایجاد گرما و اصطکاک می‌شود. اگر می‌دانید که در دچار آلودگی شده، عاقلانه است که در اسرع وقت بیرینگ را تعویض کنید.

لرزش
یک نشانه قطعی که نشان می‌دهد قطعه شما از کار افتاده لرزش است. اگر سطح رولر در اثر سایش آسیب ببیند، عناصر لغزشی (ساچمه‌ها یا رولر‌ها) حین کار روی مسیر گردش ساچمه‌ها می‌چرخند. و باعث ایجاد سطح بالایی از ارتعاش می‌شوند.
اگر متوجه شدید حین کار به طور ناگهانی لرزید، زمان تعویض آن فرا رسیده است. در غیر این صورت، باید منتظر شکسته شدن فاجعه‌بار آن باشید که باعث خرابی بیش از حد و هزینه‌های بالا می‌شود.

سر و صدای بیش از حد
اگر بیرینگ شما حین کار ناگهان سر و صدا کرد، به دنبال عامل خرابی آن باشید. این صدای اضافی زمانی ایجاد می‌شود که مسیرهای گردش آسیب دیده باشد. و باعث می‌شود که عناصر لغزشی حین چرخش جهش کنند.
اگر متوجه شدید که بیرینگ شما حین کار صدای زیادی می دهد، باید در اسرع وقت آن را تعویض کنید. خرابی قبلا رخ داده است و خرابی دستگاه هر لحظه ممکن است رخ دهد.

افزایش دمای عملیات
هنگامی که عناصر گردشی در مسیرهای بدون روانکاری آسیب دیده باشند، باعث اصطکاک بیش از حد می‌شود. این اصطکاک انرژی تولید می‌کند که باعث می‌شود دمای بیرینگ افزایش یابد.
هرچه آسیب بیشتر باشد، به دلیل سطوح اصطکاک موجود، دما بالاتر می‌رود. بررسی منظم دما می‌تواند شما را از خرابی آن آگاه کند که باید در اسرع وقت برطرف شود.
مهم است که فقط خود قطعه را تعویض نکنید، بلکه به دنبال علت اصلی خرابی باشید.
انجام تجزیه و تحلیل موثر و ریشه‌ای به شما این امکان را می‌دهد که اقدامات موثری را برای جلوگیری از خرابی بیشتر و هزینه‌های اضافی برای کسب‌وکارتان انجام دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عاملیت بهران و نماینده بیرینگ های SKF & FAG